בדרך לפשרה: ההצבעה על חוק הלאום תדחה בשבוע

    חדשות קול חי No Comments on בדרך לפשרה: ההצבעה על חוק הלאום תדחה בשבוע
    18:13
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on "זה רגע שלא אשכח לעולם" | הרב ישראל מאיר לאו בראיון מרגש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום ישיבת הנהלת הקואליציה שהתקיימה בצהריים (שני) הוחלט כי ההצבעה בכנסת על חוק הלאום – שאיים לפרק את הממשלה – תידחה בשבוע ימים.

    את הבקשה לדחות את הצבעת החוק הגיש יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, במטרה למצוא פשרה בין השותפים הקואלציונים ובכדי למנוע את פירוקה של הקואליציה הנוכחית.

    במסיבת עיתונאים שקיים שר האוצר יאיר לפיד הוא אמר: "אני קורא לראש הממשלה לנהוג באחריות, עדיין לא מאוחר, אפשר עוד לתקן. אנחנו יכולים עדיין להעביר יחד את התקציב לסייע בפתרון משבר הדיור הישראלי, להרגיע את הרחובות ולהוריד את מפלס האלימות במקום לגרום לעוד ועוד קרעים ושסעים בין אזרחי המדינה, ובעיקר לחזור ולעשות את מה שלשמו כולנו נבחרנו – להנהיג את מדינת ישראל לטובת אזרחיה, לא על חשבונם".

    ח"כ שקד אמרה לאחר החלטת הדחייה כי "חוק הלאום יעבור, אך חשוב שזה יקרה בהסכמה רחבה. לכן הסכמנו לדחות בשבוע על מנת להגיע להבנות".

    ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג בישיבת סיעת העבודה: "נתניהו מסכן את האינטרסים הקיומיים הבסיסיים ביותר של מדינת ישראל – בהתנהגותו ובהחלטותיו, באש הזרה שהוא מבעיר ביוזמות חקיקה חסרות אחריות, מיותרות, בכישלונות שלו בכלכלה, בחברה, בביטחון ובשלום.

    הרצוג הוסיף: "אני קורא ללבני ולפיד ומפלגותיהם – הפרק הזה הסתיים, המדינה תקועה עם ביבי, תבינו זאת, צאו מן הממשלה, זו ממשלת מעבר מיום כינונה – שהייתם שותפים לה. עדיין לא מאוחר לתקן, הצטרפו אליי ונוביל מהלך שישנה את הכיוון המסוכן אליו צועדת המדינה".



    0 תגובות